איך לבחור מטפל וטיפול שמתאים לי?

כיצד לבחור מטפל שיתאים לנו? לחץ מתח תסכול.

לאחרונה נתקלתי בפוסט שבו בחורה מספרת שהייתה בטיפול לפני שלוש שנים ועזבה בגלל אמירות של המטפלת שהכעיסו אותה והם עדיין מכעיסים אותה ומלווים אותה גם לאחר שלוש שנים. אך היא עזבה ולא תקשרה את אשר מרגישה, והדברים נשארו כואבים ולא פתורים.
בימים אלו יש כל כך הרבה מתח, חרדה, בידוד, חוסר ביטחון, חוסר יציבות, וקושי רב להישאר מאוזנים, רגועים ומוחזקים. רבים מאיתנו, הורים, ילדים, מבוגרים כולנו חשים צורך לקבל או לתת עזרה ותמיכה לעצמינו או לקרובים לנו.

בעידן שלנו יש שפע של מטפלים וטיפולים מכול הסוגים. כיצד נדע לבחור מטפל מקצועי, מנוסה ומתאים לנו?

חשוב להבין: הצלחה של טיפול אינה תלויה רק במטפל, בנסיונו או מקצועיותו. טיפול מוצלח הוא טיפול שבו נוצר מפגש נעים מאפשר ומטיב, בו יש תחושת הדדיות, סבלנות והתמסרות לתהליך.
על מנת להצליח להתגבר על קשיים, פחדים, קושי חברתי, חוסר ביטחון ועוד, נדרש זמן בו ניתן בהדרגה לבנות אמון שיאפשר לתהליך לקרות. לוקח זמן עד שמצליחים ליצור קשר ואמון, ועוד יותר זמן עד שמצליחים להבין איפה הקושי, מה ההגנות שעוצרות אותי בחיים, וכיצד ניתן להתמודד איתם.
הכי חשוב להבין שמטפל, גם המקצועי והמנוסה ביותר, הוא אינו אלוהים. התשובות והפתרונות לבעיות שלכם נמצאים אצלכם. המטפל יכול יחד איתכם להקשיב ולהתבונן ויחד איתכם להבין מה נכון עבורכם. אתם תעזרו לו ללמוד להכיר אותכם, והוא ינסה לעזור לכם להכיר עוד חלקים בכם שאתם עוד לא מכירים או חוששים לפגוש. כל זה נעשה בסבלנות עם הרבה הקשבה ותשומת לב.
וכן לפעמים גם מטפל יכול לטעות או לפגוע, זה אינו אומר שהטיפול או המטפל אינם מתאימים לכם, וזה הרגע הכי לא נכון לעזוב. הרגעים שבהם המטפל לא היה מדוייק עבורכם הם ההזדמנות הכי גדולה בטיפול. זו אחריות שלכם לתקשר את מה שאתם מרגישים. אפשר גם לבטא כעס כלפי המטפל ויחד להבין מה פגע בכם וללמוד עוד על עצמכם, על הצרכים שלכם, ועל הדרך שלכם לתקשר כשקשה לכם.
אז אם אתם חווים תסכול וקושי, והחלטתם שאתם רוצים לקבל עזרה, חשוב להגיע עם אוויר לנשימה. לאפשר לעצמכם בהדרגה להרגיש נוח לפגוש את עצמכם בקצב שמתאים לכם. תסמכו על האינטואיציה שלכם. אם הצלחתם ליצור קשר מטיב ובריא עם המטפל, תתמסרו, תנו זמן ומרחב לעצמכם ותאפשרו למפגש שלכם עם האחר ועם עצמכם להתרחש.

איך לבחור טיפול שיתאים לנו?